Parancsnoki
futam
A játék, nevével ellentétben nem a klánvezérek egymás közti
versengése (bár érdekes lenne egy ilyet is összehozni), hanem két vagy több
(maximum 4) versenyző játszik egymás ellen, parancsnoki kocsikkal futnak, az
ellenfelek által rakott aknamezők nehezítik dolgukat, és a játékszabályok
betartásának felügyeletére, valamint a box-ban való feltöltésekre ott van a
boxmester. A játék segítségével elsősorban nem az tesztelhető, hogy mennyire
vagy ügyes, gyors, hanem hogy mennyire vagy okos, jó stratéga, és mennyire tudod
kihasználni a játék lehetőségeit (pl távirányított aknarakók).
Klánunk is rendez ilyen futamot, egyenlőre csak tagjainknak. Nézzük a futam
részletes szabályozását (menet közben változtatjuk, itt mindig az aktuális
változat érhető el):
Parancsnoki futam
szabályzata (|=H.S.F.=|) változat
Pályaválasztás: Olyan pályát kell választani, amelyben
körbe lehet menni (Vulcano), fix 5000 SP.
Bevásárlás: Boxmester: 8 parancsnoki kocsi
(ellenőrző funkciók), 1 lőszeres (aknarakók utántöltésére), 1 üzemanyagos
(versenyzők utántöltésére), 1 gyógyító (sérült versenyzők gyógyítására), 3
vontató, 2 páncélautó aknafelderítővel (felderítésre és életben maradásra -
nélküle kiesik a játékból)
Versenyzők: 5 db parancsnoki kocsit (ha az első kiesik, a
következővel pótolható), 2 db aknarakót aknafelderítővel, 3 db páncélautót
aknafelderítővel (felderítés és életben maradás)
Esetleges megfigyelők: 5 db parancsnoki kocsit (megfigyelésre), 1 db
páncélkocsit (életben maradásra)
Játék beállítása: Boxmester: Kiépít egy boxot
(vontató és szerelvények), amely egyben a startvonal és cél is. Elhelyezi a
pálya meghatározó pontjain a megfigyelő parancsnoki kocsikat, és a páncélautót,
amelyet nem lő üzemmódba rak.
Versenyzők: Az aknaszedőket a tervezett aknarakási helyre viszik (de
még nem rakják az aknát), két parancsnoki kocsijukat a boxhoz viszik (egyik
versenyez majd, másik tartalék) a többit tetszőleges helyre viszik. (pl.
megfigyelni az ellenfél aknaszedőit), és a páncélkocsik is szétszórhatók
(későbbi aknafelderítés, nem lő üzemmódban). Akna a box közelébe nem rakható, az
első boxmesteres megfigyelő kocsitól távolabb lehet aknát rakni. Ez érvényes a
box másik oldalára is.
Megfigyelők: tetszőleges pontokra helyezik járműveiket, páncélkocsi
nem lő üzemmódban.
Játék menete: Miután a játék be van állítva, a boxmester
engedélyezi az aknarakást. Minden versenyző lerakja a versenyzőnkénti 50 aknát,
majd az aknarakókkal a boxhoz megy, és a boxmester feltölti őket, de ott
maradnak. Feltöltés után eldördül a startpisztoly.
Megindul versenyzőként 1-1 parancsnoki kocsi, és lehetőleg az ellenséges
aknákat kikerülve körbemegy a pályán. Ha megsemmisül, akkor a a boxból a
tartalék indul helyette, és egy pályán elhelyezett kocsi beáll tartaléknak. Ezt
akkor is tehetik, ha túlságosan megsérül, és visszafordul a boxba gyógyulni,
addig indulhat helyette a tartalék, de ezt előtte közölni kell a boxmesterrel. A
versenyzők menet közben nem vásárolhatnak (kivéve, ha a boxmester
engedélyezi).
A startpisztoly eldördülte után a frissen feltöltött aknarakók is megindulnak
a boxtól, és újabb aknákat raknak le (betartva a távolsági szabályokat). Elfogyó
akna esetén visszamennek újabb aknákért, és a boxmester feltölti őket. Tankolni,
sérülést javítani, aknát vételezni addig lehet, amíg az utánpótlás a boxban el
nem fogy. Javításra, feltöltésre (akna, üzemanyag) érkező járművek közül a
boxmester mindig az elsőnek érkezőt tölti először, és utána a következőt, de
addig az előzőt visszatartja, amíg kb. az érkezési időkülönbség be nem
állítódik. Vitás kérdés esetén a boxmester szava dönt. Ideiglenesen bármikor
leállíthatja a versenyzők futását, utasításait be kell tartani. A boxmester
határozza meg a lefutandó körök számát 2-4 között. Később újabb köröket
határozhat meg, ha nem egyértelmű a versenyzők közötti különbség. Döntéseihez
kikérheti a megfigyelők véleményét, de azt nem köteles figyelembe venni.
A megfigyelők menet közben nem mozoghatnak (kivéve, ha a boxmester
engedélyezi),a versenyzőknek nem segíthetnek (pl információval).
A játék értékelése: A játékot az nyeri meg, aki több
kört, vagy nagyobb szakaszt teljesített.
Parancsnoki futam bajnokság: Ebben az esetben több
(minimum 3) játékos között kell felállítani egy ranglistát. Kettenként (nagyobb
létszám esetén hármanként) vesznek részt futamon, és futamonként az alábbi
pontokat kaphatják a boxmester döntése alapján:
- Győzelem jelentős előnnyel: 3 pont - Győzelem: 2 pont - 3 játékos
esetén 2. lett: 1 pont - Utolsó lett: 0 pont - Csalt, vagy ellenszegült a
boxmesternek: -3 pont
Több futam lejátszása alapján alakul ki a bajnokság végeredménye.
készítette: panzerkiller
|