Játék a
Neten
Javasolt kezdőlépések, illemszabályok, mitől klán a
klán? Javasolt lépések
1. Mielőtt a Neten kezdenél játszani, vidd végig mindegyik küldetést! (előbb
nyúl, aztán disznó)
2. Tölts le a Netről újabb mentéseket (nehezebbre állított pályák), és
azokat is játszd végig.
3. Tölts le a Netről minél több új pályát (Multimapok)
4. Nézz szét többször is a játékosok között csatlakozás nélkül, és válassz
magadnak egyéni, mások által még nem használt nick nevet! (7-10 karakter)
5. Frissitsd verziódat 1.9-es verzióra
6. Tudatosítsd magadban: legalább 50-100 csatát is megvívhatsz, mire lassan
kezded felvenni a jobbak ritmusát, és profi még ekkor sem vagy.
Illemszabályok
1. Soha ne lépj be mások nevével!
2. Tiszteld a régi játékosokat, klánhagyományokat!
3. Tartsd tiszteletben a szabályokat! (pl. no atom)
4. Ne csatlakozz be olyan játékba, amit zártkörűnek
hirdetnek! (only...)
5. Ne ütögesd ész nélkül a billentyűzetet, csak akkor írj, ha az másokat nem
zavar,
6. Játékoddal, csatáiddal vívd ki, hogy megismerjenek, tiszteljenek, és
meghívjanak egy jobb klánba!
7. Kerüld nagy ívben azokat, akik csalnak (szabályok kijátszása, exe
buherálás), mert nem érdemesek a játékra!
8. Ne akarj klánt alapítani, csak ha sok hónapos játék után már legalább öt
jónevű harcos erre biztat, és felkészült vagy a klánalapításra! De számíts rá
akkor is: klánvezérnek lenni vagy nagyon fárasztó feladat,
sokáig tart mire jó klánt építesz fel, sokszor nehéz egybentartani, folyamatosan
fejleszteni kell, sok-sok idő kell, amíg elismerést,
megbecsülést vívsz ki - vagy hatalmas bukás.
Elterjedt
játékformák a neten
- Raki+mozsi+pk
Mára majdnem egyeduralkodóvá vált műfaj.
2-3 év alatt a technikája nagyon kifinomult, a legerősebb játékosok könnyedén
vernek meg akár tankveszteség nélkül is több hónapja játszókat. Ha
klánfelvételihez vizsgáztatni akarnak, akkor szinte mindig azt várják el, hogy
ezt az összeállítást használd: 4-5-6 mozsi extrákkal felszerelve, egy pk, és a
maradék pénzen extrákkal felszerelt rakik. Természetesen disznó egységekkel,
mert azok általános vélekedés szerint a nyulaknál ugyan lassabbak, de erősebb a
péncélzatuk. A hostot indító szinte mindig "no légitámadás", "no fogyó lőszer",
és "no fogyó üzemanyag" és 9000+1000/3 perc beállításokkal indít. Ha túléled az
első három percet, akkor van lehetőséged vásárolni javítót, vontatót, harckocsit
- és újból támadni.
- No raki, no mozsi
Akiknek már elegük van az előző
műfajból, azok szokták ezt játszani - kevesen vannak, pedig hatalmas, érrdekes
csatákat lehet így vivni.
- No atom
Egy alapvető szabály a neten. Mindkét előző
kategóriában súlyos bűnnek számít, ha atomot vásárolsz - egyeztetés nélkül.
Ilyenkor még az elméletileg szövetségesed is ellened dolgozhat (tippekkel e
atöbbieknek, vagy tevékenyen), amíg ki nem lövik az atomjaidat. És megjegyzik,
hogy te csaló vagy. Más a helyzet, ha a játékk elején megegyeztek, hogy lehet
atomot vásárolni.
- Speciális hadseregek
Vannak olyanok, akik magas szintű
alkalmazói a szúnyoghadseregnek, kislábhadseregnek, a nagylábak nagyobb
mennyiség ellen kimondottan veszélyesek a rakikra, stb...
- 1vs1
Egy ember játszik egy ember ellen (ha néző van,
akkor egy mozsival elbújik egy sarokban, hogy ne zavarjon, és azon keresztül
lát, hogy az egyik játékossal egy csapatban van, így látja azt, amit az a
játékos lát). Gyengébb klánokba a felvételi vizsgák szinte mindig ilyenek.
- Több vs több
Edzések, klánok közötti háborúk, barátságos
mérkőzések során elterjedt forma. Ilyenkor egy sokakat megosztó kérdés: lehet-e
közben 2vs1-ezni. Ez azt jelenti, hogy ketten egyszerre támadtok egy ellenfelet,
vagy (ritkább esetben) ide tartozhat az is, hogy egy csatát frissen befejező
játékost egyből letámadni érintetlen sereggel. Vannak, akik a 2vs1-et meredeken
elítélik, vannak, akik csak akkor elítélik el, ha ellenük gyakorolják, és
vannak, akik azt képviselik, hogy miért ne használnák ki ezt a lehetőséget, a
játékban bebbe van. Jó, ha játék előtt ezügyben tájékozódsz - de fognak érni
kellemetlen meglepetések. Elmondható ugyanakkor: minél jobb a kapcsolatod
valakikkel, minél inkább elfogadnak és tisztelnek, annál kevésbé alkalmazzák
veled szemben. Kivéve, ha más sokkal jobb vagy, mint ők :)
- 1vsx
Extra védelemmel ellátott bázist támad több játékos
is. Nagyon sokáig elhúzódó játék
- Speciális játékok
Pl. parancsnoki futam, aknázó verseny,
stb... Régebbi klánoknak jellegzetes saját hagyományaik vannak, nagyon
sokféleképpen szabályozott játékok. Mitől klán a klán?
1. Neve, vezetője, tagsága van
2. Tagjai egymással többet játszanak
3. Tagjai egymással más formában is kapcsolatba kerülnek (MSN, e-mail...)
4. Nem okoz számára problémát hostolni (játékot indítani a neten).
Ez még csak az elindulás, de fejlődni kell! Íme:
5. Weblapja van
6. Tekintélyt vív ki a klánok között
7. Ápolja a hagyományokat (pl. parancsnoki futam)
8. Saját szabályzata van
9. Kiképzési programja (edzésterve) van
10. Meghatározó, elismert játékosai vannak
11. Sikeres háborúkat (war) vív más klánokkal
12. Folyamatosan fejlődő, élő, pezsgő weblapja van
13. Szakosodik (Pályaszerkesztés, Zártkörű elit, Bajnokságszervezések,
Tömeges kiképzés, Hagyományépítés, Nyitott, portálszerű weblap...)
14. Múltja, és azért jövője is van
|